Коропська РДА
    Анонси












    Інформація, що має громадсько-суспільний інтерес

    Назад

     


                                   ПРОБАЦІЯ в УКРАЇНІ – МЕТА та ЗАВДАННЯ

            Пробація — це система наглядових та соціально-виховних заходів, що застосовуються за рішенням суду та відповідно до закону до засуджених, виконання певних видів кримінальних покарань, не пов'язаних з позбавленням волі, та забезпечення суду інформацією, що характеризує обвинуваченого.

           Основними завданнями пробації є:

    • підготовка досудових доповідей щодо обвинувачених;
    • здійснення нагляду за засудженими до покарань у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, громадських робіт, виправних робіт, особами, яким покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк замінено покаранням у виді громадських робіт або виправних робіт, особами, звільненими від відбування покарання з випробуванням, звільненими від відбування покарання вагітними жінками і жінками, які мають дітей віком до трьох років;
    • виконання певних видів покарань, не пов’язаних з позбавленням волі;
    • направлення засуджених до обмеження волі для відбування покарання до виправних центрів;
    • реалізація пробаційних програм стосовно осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням;
    • проведення соціально-виховної роботи із засудженими;
    • здійснення заходів з підготовки осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
    • реалізація інших заходів, спрямованих на виправлення засуджених та запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень.

    Метою пробації є забезпечення безпеки суспільства шляхом виправлення засуджених, запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень. Ще одним шляхом забезпечення мети пробації закон визначає забезпечення суду інформацією, що характеризує обвинувачених, з метою прийняття судом рішення про міру їхньої відповідальності.

    Національна система пробації складається з трьох видів пробації, які визначаються особливостями правового статусу осіб в системі правосуддя: досудова пробація, наглядова пробація, пенітенціарна пробація.

    • Досудова пробація – забезпечення суду інформацією, що характеризує особу, яка обвинувачується у вчиненні правопорушення, з метою рахування обставин її життя для прийняття судом справедливого рішення про міру її відповідальності (складення досудової доповіді)
    • Наглядова пробація – здійснення наглядових та соціально-виховних заходів: надання психологічної, консультативної та інших видів допомоги, сприяння працевлаштуванню, залучення до навчання, участь у виховних заходах та соціально-корисній діяльності, проведення індивідуально-профілактичної роботи відносно особи, до якої застосовується пробація
    • Пенітенциарна пробація – це допомога особі, яка готується до звільнення місць позбавлення волі у трудовому та побутовому влаштуванні за обраним нею місцем проживання, влаштування до закладів охорони здоров’я та сприяння в адаптації до життя у суспільстві

    Пробація щодо неповнолітніх. Законом визначаються особливості пробації щодо неповнолітніх:

    У спрямуванні заходів пробації щодо неповнолітніх робиться акцент на: забезпечення їх нормального фізичного і психічного розвитку; профілактику агресивної поведінки; мотивацію позитивних змін особистості; поліпшення соціальних стосунків.
            Досудова доповідь про обвинуваченого неповнолітнього додатково повинна містити: інформацію про вплив криміногенних факторів на поведінку; рекомендації щодо заходів, спрямованих на мінімізацію ризику вчинення повторних кримінальних правопорушень.
            Соціально-виховна робота з засудженими неповнолітніми може проводитися із залученням батьків або їх законних представників.
    Заходи пробації реалізуються у взаємодії з органами і службами у справах дітей, спеціальними установами та закладами, які здійснюють їх соціальний захист і профілактику правопорушень.
            Пробаційні програми щодо засуджених неповнолітніх реалізуються разом із центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері соціальної політики.

            Переваги пробації для суспільства (громади):

    1)       убезпечення громади від вчинення повторних злочинів

    2)       справедливе здійснення правосуддя: баланс між карою за вчинене правопорушення, відшкодуванням завданої шкоди та інтересам членів суспільства

            Переваги пробації для держави:

    1)       зниження злочинності

    2)       зниження кількості ув’язнених в місцях позбавлення волі осіб

    3)       позитивний економічний ефект: утримання правопорушника у місцях позбавлення волі набагато дорожче для держави, ніж перебування на пробації; а також залишаючись  у суспільстві особа не втрачає роботу та сплачує внески у бюджет

    4)       дотримання міжнародних стандартів.

     

     Вандоляк С.В.,
    в.о. начальника Коропського районного сектору
    з питань пробації
    капітан внутрішньої служби 

     


    Як уберегтися від сонячного удару

     

    Починається літня спека. Тому для багатьох відпочинок на морі, на річці чи ставку стає панацеєю у вирішенні проблеми «боротьби» з нею. Але тут нас чекає нова небезпека – це тепловий або сонячний удар.

    Тепловий удар — виникає в результаті сильного перегріву організму, коли прискорюються процеси теплоутворення з одночасним зниженням або уповільненням тепловіддачі в організмі.

    Різновид теплового удару - сонячний удар, виникає, коли людина тривалий час перебуває під впливом прямих сонячних променів. Голова перегрівається під прямими променями сонця, в результаті кровоносні судини розширюються, відбувається сильна притока крові до голови. При сонячному ударі, насамперед, страждає нервова система.

    Часто лікарі прирівнюють сонячний удар до теплового, тому що у них схожі симптоми і прояв, тільки при сонячному ударі наслідки значно гірші і необхідно більше часу для відновлення організму.

    Тепловий і сонячний удари супроводжуються сильним головним болем, головокружінням, загальною слабкістю, зблідненням, сповільненням рухів. В такому стані можлива нудота, блювання, короткочасна втрата свідомості, підвищення температури тіла до +40-+41°С. При подальшому впливі високої температури шкіра обличчя й губ синіє, посилюється задишка.

    Пульс стає слабким і може зовсім зникнути. З'являється занепокоєння, марення, галюцинації та судороги. Якщо у людини з'явились ознаки перегрівання, необхідно одразу ж викликати лікаря. Людину, що отримала тепловий чи сонячний удар, потрібно покласти у прохолодне місце, підійняти її голову, розстебнути одяг. Для збільшення тепловіддачі на лоб покласти холодний компрес і змочити одяг водою. Якщо людина не знепритомніла, корисно дати їй міцний холодний чай, холодну воду. Якщо почнеться блювота — переверніть постраждалу людину на бік, щоб вона не захлинулася блювотними масами.

    У випадку зупинки дихання і серцевої діяльності необхідно до прибуття лікаря почати зовнішній масаж серця і штучну вентиляцію легенів.

    Людям, що перенесли сонячний удар, лікарі рекомендують постільний режим. Нехтувати їм не варто, тому що на відновлення біохімічних реакцій і нормальної діяльності нервової і серцево-судинної систем потрібен час.

                Перегрів гірше переноситься літніми людьми та дітьми, бо у перших  природна терморегуляція організму вже слабка, а у дітей ще недосконала. У групі ризику також перебувають люди, які страждають хронічними захворюваннями — гіпертонічна хвороба, ішемічна хвороба серця, люди з надмірною вагою та ті, що вживають алкоголь.

    Щоб уберегтися від сонячного удару потрібно:

    уникати фізичної активності в занадто спекотні дні і в години активного сонця з 11.00 до 16.00;

    слід захищатися від сонця, надівши головний убір, або скористатися парасолькою;

    носити одяг світлих тонів з добре провітрюваних, натуральних тканин (бавовна, льон, вовна);

    не перебувати на сонці в період його підвищеної активності;

    пити велику кількість рідини (1,5-2 л на день), добре втамовують спрагу морс, квас і особливо гарячий чай;

    відкривати вікна, використовувати вентилятори та кондиціонери для підтримки постійної циркуляції повітря в закритих приміщеннях;

    слід уникати переїдання;

    не рекомендується вживати алкоголь.

    Гарного Вам відпочинку.

     

    Михайленко С.В.,

    методист НМЦ ЦЗ та БЖД Чернігівської області

     

    ***************************

     

    16/11/2016

     

     

    Всесвітній День пам`яті жертв ДТП

     

    Щорічно в Україні, як і в усьому світі, відповідно до Резолюції ООН, в третю неділю листопада проводяться заходи, присвячені Всесвітньому дню пам`яті жертв ДТП. Цього року ця дата припадає на 20 листопада.

    Таке рішення було зумовлене занепокоєнням урядів і міжнародних співтовариств щорічним зростанням у світі кількості дорожньо-транспортних пригод. Адже за даними ООН дорожні аварії є у всьому світі другою причиною смерті серед молодих людей у віці 5-29 років і третьою причиною смерті людей у віці 30-44 років. В автопригодах щорічно гине більш ніж 1,3 мільйони осіб, ще 50 мільйонів людей одержують травми або стають інвалідами. І, як наголошено у резолюції ООН, якщо не вживати невідкладних заходів щодо поліпшення безпеки дорожнього руху, то до 2020 року в країнах з низьким і середнім рівнем доходу кількість людей, які гинуть внаслідок дорожньо-транспортних пригод, зросте на 80 %.

    За 10 місяців 2016 року на території Чернігівської області скоєно 616 дорожньо-транспортних пригод, в яких 109 осіб загинуло та 727 осіб отримали тілесні ушкодження. Найбільша кількість автоаварій сталася через перевищення водіями безпечної швидкості руху - 224 ДТП, в яких 68 осіб загинуло та 282 особи травмовані. Через керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння сталося 104 дорожньо-транспортні пригоди, в яких 17 осіб загинуло та 139 травмовані. За видами дорожньо-транспортних пригод найбільше аварій сталося через зіткнення транспортних засобів - 207 пригод та наїзд на пішохода 150 пригод. Дорожньо-транспортні пригоди за участю пішоходів мають найтяжчі наслідки. Найпоширеніші порушення правил - це перехід дороги у невстановленому місці, раптовий вихід на дорогу перед автомобілем, що близько рухається, перехід дороги на заборонений сигнал світлофора.

    Значна кількість ДТП, в яких загинули пішоходи, були здійснені через те, що пішоходи раптово вибігали на дорогу перед транспортом, що близько рухається, знаходилися на проїжджій частині в темний час доби, рухалися по неосвітленій дорозі в попутному напрямку (це в основному заміські дороги).

    Як свідчить аналіз дорожньо-транспортних пригод, однією з причин дорожньо-транспортного травматизму на території області є низька дисципліна учасників дорожнього руху, насамперед водіїв та пішоходів, відсутність елементарного взаєморозуміння між ними. Якби кожна людина замислилась над цінністю свого життя, життя своїх близьких, змінила своє ставлення до правил поведінки на дорозі та неухильно їх дотримувалась, тоді можна було б розраховувати на позитивний результат.

    Хай Всесвітній день пам`яті жертв ДТП стане ще одним попередженням в справі безпеці дорожнього руху і в великих містах, і в маленьких селах.

    Поліція звертається до водіїв з проханням бути обачними на дорогах, не порушувати Правила дорожнього руху. Пам'ятайте, що безпека на дорозі залежить від неухильного дотримання правил та відповідальності всіх учасників дорожнього руху.

     

    Павлова Наталія, старший інспектор з о/д управління
    превентивної діяльності ГУНП в Чернігівській області

     

     

    Прибитько Валентина, методист навчально-методичного
    центу цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
    Чернігівської області

     

    ************************************************

     

    14.11.2016

     

    ОБЕРЕЖНО – ОЖЕЛЕДИЦЯ!

    Аналіз виробничого травматизму показує, що абсолютна більшість випадків виробничого травматизму трапляється в результаті падінь під час пересування працівників .Наслідком такого травмування є тривала втрата працездатності та інвалідність. В осінньо-зимовий період вірогідність падінь значно зростає.

    Щоб уберегтися від травм під час ожеледиці, фахівці закликають дотримуватись певних рекомендацій:

    • обирайте взуття на підошві з мікропористої чи іншої м’якої основи без підборів;

    • не тримайте руки в кишенях – це збільшує можливість падіння, а також важких травм, особливо переломів та струсів мозку;

    • не поспішайте під час ходіння, не соромтесь "човгати" ногами, наступайте на всю підошву, коли робите крок, не піднімайте високо ноги (так краще відчувається рельєф покриття);

    • при порушенні рівноваги відразу зігніть ноги в колінах, це також допоможе вам знизити висоту, якщо відчуваєте, що падіння не можна уникнути;

    • при ходьбі під час ожеледиці центр тяжіння тіла спрямовуйте вперед;

    • спускаючись чи піднімаючись сходами, тримайтеся за поручні, обов’язково ставте на сходинку обидві ноги;

    • будьте морально готові до падіння;

    • обходьте металеві кришки люків – як правило, вони покриті льодом;

    • очікуючи на громадський транспорт, тримайтеся подалі від краю зупинки, адже ви, або хтось поруч, можете ненароком послизнутися та потрапити під колеса;

    • будьте уважні на тротуарі – автомобіль може занести або водієві не вдасться вчасно загальмувати;

    • враховуйте, що гальмівний шлях автомобіля на слизькій дорозі збільшується в 4-5 разів, тому варто переходити вулицю лише на зелене світло або через підземні переходи;

    • небезпечними є прогулянки в ожеледицю в нетверезому стані, адже сповільнюється реакція та чутливість до болю, а при наявності травми постраждалі своєчасно не звертаються до лікаря;

    • людям похилого віку краще у "слизькі дні" не виходити на вулицю, проте за потреби вийти візьміть із собою палицю з гумовим наконечником або з шипом;

    • якщо через деякий час після падіння ви відчули головний біль, нудоту, біль у суглобах, з’явилися набряки або різкий сильний біль у місці забиття, терміново зверніться до лікаря у травмпункт, щоб уникнути ускладнень.

    М.Литвин, начальник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бахмацькому районі

     

    ---------------------------------------------------

     

    Співпраця відділення НСПП з членськими організаціями Федерації профспілок області упродовж поточного року в рамках сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів).

    Здійснюючи свої основні завдання, Відділення значну увагу приділяє питанню вдосконалення взаємодії з сторонами соціально-трудових відносин, особливе місце серед яких належить професійним спілкам. Адже профспілки – це добре структурована, законодавчо оформлена та цілком підготовлена організація для ведення переговорних процесів. Закон України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» дає можливість профспілкам брати активну участь у захисті соціально-економічних прав та інтересів найманих людей праці. Тому, з огляду на тенденції підвищення ролі профспілок у соціальному партнерстві, збільшення довіри до них з боку найманих працівників в умовах світової фінансової кризи, питання співпраці трудових колективів саме з профспілками набуває особливого значення. Керуючись Методичними рекомендаціями щодо здійснення взаємодії Національної служби посередництва і примирення з професійними спілками, їх об'єднаннями у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів), прагнучи об’єднати спільні зусилля для збереження соціальної стабільності в регіоні, забезпеченні конституційних прав і гарантій працюючих, створенні можливості для цивілізованого, правового вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, здійсненні взаємного обміну інформацією з метою своєчасного їх вирішення, з ініціативи Відділення укладені 10 Угод про співпрацю і взаємодію в роботі з Радою Федерації профспілкових організацій Чернігівської області, галузевими обкомами профспілок працівників: соціальної сфери; держустанов; освіти і науки; культури; агропромислового комплексу; житлово-комунального господарства; будівництва і промбудматеріалів; зв’язку дирекції УДППЗ «Укрпошта»; автотранспорту і шляхового господарства; Територіального форуму профспілок області.

    Практика взаємодії Відділення із сторонами соціального партнерства реалізується у:

    • Проведенні системного аналізу стану соціально-трудових відносин, взаємообміну інформацією про ймовірність, причини виникнення конфліктних ситуацій та можливі шляхи їх вирішення в трудових колективах підприємств, установ, організацій, галузей.

    • Здійсненні прогнозування виникнення КТС (к).

    • Використанні всіх наявних важелів впливу на учасників КТС (к) у їх розв’язанні відповідно до вимог чинного законодавства.

    • Підвищенні рівня правової культури зацікавлених сторін соціально-трудових відносин, наданні їм консультативної і методичної допомоги про порядок вирішення КТС та інформаційного забезпечення з питань результатів основної діяльності.

    • Участі в роботі президій, пленумів, конференцій, семінарів, «круглих столів», нарад тощо.

    Особливу увагу Відділення приділяє налагодженню дієвих зв’язків з головами обласних профспілкових комітетів.

    Зокрема, з метою отримання необхідної інформації під час вивчення, аналізу, прогнозування стану соціально-трудових відносин в окремих підприємствах, установах, організаціях та галузях економіки до профспілкових лідерів направляються відповідні запити. Отримані матеріали та пропозиції профспілок щодо покращення ситуації в трудових колективах обов’язково використовуються фахівцями відділення НСПП в роботі. Прогнози можливих змін соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) направляються як Федерації профспілкових організацій області, так і галузевим обкомам профспілок для використання в роботі із роботодавцями, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування для пошуку шляхів поліпшення стану соціально-трудових відносин в трудових колективах.

    Позитивним кроком конструктивного співробітництва є оперативне реагування у випадках загострення соціально-трудових відносин, виникнення конфліктних ситуацій. Своєчасний обмін інформацією про стан справ в окремих організаціях дає можливість приймати взаємоузгоджені рішення та здійснювати заходи, спрямовані на локалізацію соціальної напруги.

    Федерація профспілок області та її членські організації приймають активну участь у захисті соціально-економічних прав та інтересів членів профспілок шляхом застосування процедур вирішення колективних трудових спорів (конфліктів). Зокрема, упродовж січня – вересня поточного року здійснювались спільні із Відділенням заходи щодо сприяння вирішенню 6-ти вимог, висунутих 528-ма працюючими у 4-х колективних трудових спорах (конфліктах) (в т.ч. 1 на територіальному рівні), зареєстрованих на 22-ох підприємствах (установах, організаціях) області:

    - між найманими працівниками дільниці по видобутку та переробці торфу державного підприємства «Чернігівторф» села Смолин Чернігівського району Чернігівської області та державним підприємством «Чернігівторф» міста Чернігова;

    - між найманими працівниками державного підприємства «Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» міста Чернігова та державним підприємством «Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» міста Чернігова;

    - між найманими працівниками цеху геометричного паркету Чернігівської філії приватного підприємства «Компанія «ІнексУкрПаркет» міста Києва та приватним підприємством «Компанія «ІнексУкрПаркет» міста Києва;

    - між Коропською районною організацією Профспілки працівників освіти і науки України та відділом освіти Коропської районної державної адміністрації Чернігівської області.

    У зазначених спорах 2 вимоги найманих працівників (або 33,3% від загальної кількості висунутих вимог) стосувалась виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень та 4 (або 66,7%) – щодо невиконання вимог законодавства про працю.

    В процесі роботи було проведено 10 узгоджувальних зустрічей із зацікавленими сторонами соціально-трудових відносин, 2 засідання примирних комісій і 4 засідання трудового арбітражу За результатами співпраці в цьому році вирішено 2 колективних трудових спори та погашено заборгованості із виплати заробітної плати в сумі 1777,6 тис.грн. (92,2% від загальної суми, що стала основною причиною виникнення колективних трудових спорів (конфліктів)).

    Найбільш активно використовують колективні трудові спори при відстоюванні прав та інтересів працюючих профспілкові організації працівників освіти і науки України.

    До вагомих результатів спільних дій слід віднести приклад вирішення розбіжностей на територіальному рівні:

    За результатами аналізу інформації, отриманої від обласного комітету профспілки працівників освіти і науки України, через порушення в закладах освіти вимог ст. 115 КЗпП України, ст. 24 Закону України „Про оплату праці” та ст. 57 Закону України „Про освіту”, Відділенням були підготовлені та направлені до районних, міських профспілкових організацій рекомендації і методичні матеріали щодо вирішення розбіжностей у відповідності до норм законодавства про колективні трудові спори (конфлікти).

    Скориставшись своїм правом на соціальний захист працюючих, Коропська районна організація Профспілки працівників освіти і науки України ініціювала вступ в колективний трудовий спір на територіальному рівні з Коропською районною державною адміністрацією, який був зареєстрований Розпорядженням НСПП від 01 липня 2015 року №155-р. Вимоги, що стосувалися оплати праці були висунуті в 19 трудових колективах освітян 439 особами (68,3% від загальної чисельності працюючих).

    Після реєстрації Національною службою посередництва і примирення колективного трудового спору (конфлікту), Відділенням, в межах визначених повноважень, здійснювалися заходи щодо сприяння його вирішенню, у т.ч.: надавалися необхідні консультації, роз’яснення, надсилалися методичні матеріали та рекомендації як представницькому органу, так і роботодавцю; здійснювалося спілкування, проводились узгоджувальні та робочі зустрічі з керівником відділу освіти Коропської райдержадміністрації, головою Чернігівської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України; про перебіг подій інформувалися Чернігівська облдержадміністрація та її Департаменти (економічного розвитку; соціального захисту населення), Федерація профспілкових організацій області тощо.

    З метою врегулювання розбіжностей було проведено 2 виїзні засідання примирної комісії та 4 засідання трудового арбітражу, 11 узгоджувальних та робочих зустрічей. До розгляду колективного трудового спору (конфлікту) було залучено: в.о.голови та заступника голови районної державної адміністрації, начальника фінансового управління районної державної адміністрації, голову та заступника голови районної ради, голову і юристконсульта Чернігівської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України.

    Завдяки конструктивній роботі примирних органів за координації Відділення упродовж 10 місяців вимоги найманих працівників були вирішені. Погашено заборгованість із виплати заробітної плати 1,2 млн.грн. У зв’язку із зазначеним колективний трудовий спір (конфлікт) Розпорядженням НСПП від 27 квітня 2016 року №131-р знято з реєстрації.

    Незважаючи на виробничий рівень, значний суспільний резонанс отримав зареєстрований НСПП колективний трудовий спір між найманими працівниками дільниці по видобутку та переробці торфу державного підприємства «Чернігівторф» села Смолин Чернігівського району Чернігівської області та державним підприємством «Чернігівторф» міста Чернігова. Він є знаковим для торфодобувної та переробної галузі України.

    Вимоги найманих працівників стосуються погашення заборгованості із заробітної плати і виплати компенсації втрати частини заробітної плати, що можливе лише у випадку стабілізації керівництва підприємств, врахування позицій найманих працівників в ДК «Укрторф» та Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України. На даний час за координації Відділення по даній справі було проведено 6 узгоджувальних зустрічей, 2 засідання примирної комісії та 3 засідання трудового арбітражу.

    До участі в примирних процедурах залучені представники Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, обласної і районної державних адміністрацій, обласної та районної рад, обласного об’єднання Конфедерації Вільних профспілок України, Територіального форуму профспілкових організацій області, Федерації профспілкових організацій області.

    Робота триває в тісній співпраці із місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та об’єднаннями профспілок.

    Слід зазначити, що ініціаторами переважної більшості колективних трудових спорів (конфліктів) є профспілкові організації. Тому, на сьогодні постає необхідність розширення напрямків співробітництва Федерації профспілок області з відділенням Національної служби посередництва і примирення.

     

    відділення Національної служби посередництва і примирення в Чернігівській області.

     

    *************************************************

     

    Протокол № 3 Засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Коропський районній державній адміністрації від 03 серпня 2016 року

    КОМПЛЕКСНИЙ ПЛАН ПО АФРИКАРСЬКІЙ ЧУМІ СВИНЕЙ у Коропському районі на 2016 рік

    ********************************************

    Правові форми взаємодії органів державної влади й місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)

    Ефективність і своєчасність врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів) на відповідній території залежить, зокрема, від плідної співпраці та взаємодії органів державної влади і місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин.

    Практичний досвід свідчить, що без сприяння держави, в особі її органів, а також органів місцевого самоврядування вирішити колективний трудовий спір сторонам соціально-трудових відносин дуже важко, а іноді взагалі неможливо.

    Тому в ході вирішення розбіжностей досить важливо визначити коло зацікавлених у їх врегулюванні суб'єктів влади та встановити взаємовідносини цих суб'єктів із конфліктуючими сторонами.

    Правові форми взаємодії органів державної влади й місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)

    — це визначені нормативно-правовими актами способи організації та здійснення узгоджених дій між органами державної влади й місцевого самоврядування та сторонами соціально-трудових відносин під час вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

    До складу суб'єктів, які тією чи іншою мірою співпрацюють зі сторонами соціально-трудових відносин, входять:

    - Національна служба посередництва і примирення;

    - центральні органи виконавчої влади;

    - місцеві органи виконавчої влади;

    - органи місцевого самоврядування.

    Залежно від складу суб'єктів взаємодії можна виділити:

    а) правові форми взаємодії Національної служби посередництва і примирення зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);

    б) правові форми взаємодії центральних органів виконавчої влади зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);

    в) правові форми взаємодії місцевих органів виконавчої влади і місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин в процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

    Щодо правових форм взаємодії Національної служби посередництва і примирення зі сторонами соціально-трудових відносин, то вони закріплюються, насамперед, у статті 16 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», Положенні про Національну службу посередництва і примирення та в нормативно-правових актах, що затверджуються НСПП.

    Так, Національна служба посередництва і примирення взаємодіє зі сторонами соціально-трудових відносин у правових формах, які можна умовно поділити на дві групи. Перша група правових форм взаємодії пов'язана з ініціативою (у вигляді прохання або звернення) сторін конфлікту щодо вчинення Національною службою посередництва і примирення певних дій.

    Друга група правових форм взаємодії передбачає вчинення Національною службою посередництва і примирення певних дій, що впливають на подальшу поведінку сторін соціально-трудових відносин та відбуваються як на прохання сторін соціально-трудових відносин, так і за власною ініціативою.

    З огляду на це, до першої групи правових форм взаємодії НСПП зі сторонами соціально-трудових відносин слід віднести:

    - сприяння утворенню примирних органів; пропонування кандидатур незалежних посередників, членів трудового арбітражу;

    - координування роботи трудового арбітражу;

    - направлення своїх спеціалістів, експертів для участі у роботі примирних органів; залучення народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування до участі в примирних процедурах із вирішення колективного трудового спору (конфлікту);

    - здійснення моніторингу стану виконання рішень примирних органів;

    - розгляд матеріалів колективного трудового спору (конфлікту), після додержання передбаченої Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» примирної процедури.

    До другої групи правових форм взаємодії Національної служби посередництва і примирення зі сторонами соціально-трудових відносин слід віднести:

    1) консультування сторін соціально-трудових відносин. Консультації, які надаються НСПП сторонам соціально-трудових, поділяються:

    - залежно від їх форми: на усні та письмові;

    - в залежності від їх змісту:

    - на консультації з питань компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;

    - на консультації з питань застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору;

    2) координування вирішення сторонами соціально-трудових відносин питань щодо організаційного, матеріально-технічного і фінансового забезпечення роботи незалежних посередників, членів примирних комісій і трудового арбітражу. Як засвідчує досвід, відділення НСПП завжди координують дії сторін соціально-трудових відносин у вирішенні питань щодо:

    - організації роботи примирних органів;

    - оплати праці незалежному посереднику, членам примирних органів; відшкодування і пов'язаних з їх участю у примирних процедурах;

    забезпечення примирних органів, незалежного посередника обладнаними приміщеннями, оргтехнікою, засобами зв'язку тощо;

    3) перевірка в разі необхідності повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);

    4) вивчення стану додержання законодавства про колективні трудові спори (конфлікти). До правових форм взаємодії центральних органів виконавчої влади зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) належать:

    - участь представників центральних органів виконавчої влади у разі потреби в роботі примирної комісії;

    - участь представників центральних органів виконавчої влади за вибором сторін соціально-трудових відносин у складі трудового арбітражу; інформування сторін соціально-трудових відносин про прийняте рішення за результатами розгляду рекомендацій НСПП, якщо у вимогах найманих працівників, профспілки в колективному трудовому спорі (конфлікті). містяться питання, вирішення яких відповідно до законодавства віднесено до компетенції центральних органів виконавчої влади.

    Взаємодія місцевих органів виконавчої та органів місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин у процесі вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) носить правовий характер і ґрунтується на положеннях законів України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та нормативно-правових актах, що затверджуються НСПП.

    Статтею 24 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що місцеві державні адміністрації беруть участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів). Згідно зі статтею 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить (делеговані повноваження) участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) на підприємствах, установах та організаціях, розташованих на відповідній території.

    Проаналізувавши діюче законодавство, можна зробити висновок, що взаємодія місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування зі сторонами соціально-трудових відносин проявляється у таких правових формах, як:

    - отримання письмової інформації від органу, який представляє інтереси найманих працівників або профспілки про виникнення колективного трудового спору (конфлікту) на підприємстві, в установі і організації, що знаходяться на відповідній території;

    - участь представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в разі потреби в роботі примирної комісії;

    - участь представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за вибором сторін соціально-трудових відносин у складі трудового арбітражу;

    - сприяння виконанню власником або уповноваженим ним органом (представником) рішень примирних органів;

    - інформування сторін соціально-трудових відносин про прийняте рішення за результатами розгляду рекомендацій НСПП, якщо у вимогах найманих працівників, профспілки в колективному трудовому спорі (конфлікті) містяться питання, вирішення яких відповідно до законодавства віднесено до компетенції місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;

    - одержання від органу (особи), який очолює страйк, повідомлення про запланований масовий захід (збори, мітинги, пікети) у разі проведення їх за межами підприємства;

    - вжиття необхідних заходів щодо забезпечення під час страйку життєздатності підприємства, збереження майна, додержання законності та громадського порядку, недопущення загрози життю і здоров'ю людей, навколишньому природному середовищу.

    Становлення налагоджених взаємовідносин між органами державної влади і місцевого самоврядування, з одного боку, та роботодавцями і найманими працівниками, з іншого, — є успішним кроком у сприянні розв'язанню розбіжностей та розвитку соціального діалогу. Із року в рік взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування із сторонами соціально-трудових відносин набуває все більшого значення, адже в результаті конструктивної співпраці стає можливим своєчасне врегулювання колективних трудових спорів.

    ********************************************

     

    Завчасне звернення – запорука стабільності стану соціально-трудових відносин

    Виконуючи свої повноваження, відділення НСПП в Чернігівській області приділяє особливу увагу в роботі налагодженню ефективної взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями профспілок і роботодавців в частині організації та вжиття спільних дій по сприянню врегулювання конфліктних ситуацій у відповідності до ст.24 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії», Закону України «Про організації роботодавців».

    На звернення багатьох зацікавлених сторін соціального діалогу надаємо роз’яснення про те, що однією із форм акцій соціального протесту є Страйк, який застосовується найманими працівниками як крайній засіб, лише в разі не вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) згідно ст. 17 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

    В подальшому, при виникненні передумов дестабілізації стану трудових відносин через порушення вимог чинного законодавства про працю, колективних договорів (угод), тощо, які можуть призвести до загострення суперечностей між працівниками і роботодавцями та акцій протесту, пропонуємо завчасно звертатись за сприянням до відділення НСПП в Чернігівській області для оперативного вжиття спільних заходів по їх локалізації.

    Відділення НСПП в Чернігівській області:

    т.77-62-77, e-mail: dspp_chernigiv@ukr.net

    ****************************************

    Волинь - 43 — спільна трагедія

     

    ****************************************

     

    Здійснюється оцінка відповідності критеріям репрезентативності суб’єктів сторін профспілок і організацій роботодавців на територіальному рівні

    Прийнятий в грудні 2010 року Закон України “Про соціальний діалог в Україні” визначає правові засади організації та порядку ведення соціального діалогу в Україні з метою вироблення та реалізації державної соціально-економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин та забезпечення підвищення рівня і якості життя громадян, соціальної стабільності в суспільстві. Цей Закон регулює не тільки питання соціального діалогу, але й встановлює рамки та процедуру колективних переговорів і регламентує порядок створення та діяльності Національної тристоронньої, галузевої (міжгалузевої) тристоронньої або двосторонньої соціально-економічних рад. Необхідно підкреслити, що прийняття цього Закону свідчить про зацікавленість керівництва країни в багаточисельних, сильних та відповідальних партнерах соціального діалогу, що можуть активно сприяти захисту соціально-трудових прав та інтересів громадян.

    На виконання Закону України «Про соціальний діалог в Україні», відділенням НСПП в Чернігівській області (далі – Відділення) здійснюється оцінка відповідності критеріям репрезентативності суб’єктів сторін профспілок і організацій роботодавців на територіальному рівні для участі у колективних переговорах з укладення територіальних угод та для делегування представників до відповідних органів соціального діалогу.

    Порядок оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження репрезентативності суб’єктів сторін профспілок і організацій роботодавців затверджений наказом Національної служби посередництва і примирення від 21 липня 2011 року №73.

    Здійснення заходів щодо виконання зазначеного Порядку на територіальному рівні забезпечує створена Комісія Відділення, до складу якої входять представники Головного управління юстиції та Головного управління статистики в області.

    Підтвердження репрезентативності суб’єктів сторони профспілок та сторони роботодавців здійснюється один раз на п’ять років. Станом на 01.07.2016 року репрезентативними в області визнані 39 суб’єктів.

    Слід зазначити, що відповідно пункту 3 статті 4 Закону України «Про соціальний діалог» для участі у колективних переговорах з укладення колективних договорів і угод в тристоронніх або двосторонніх органах, склад суб'єктів профспілкової сторони та сторони роботодавців визначається за критеріями репрезентативності і не потребує додаткового визнання з боку інших сторін соціального діалогу. Тому, у зв’язку із закінченням дії термінів підтвердження репрезентативності деяких суб’єктів сторін профспілок і організацій роботодавців пропонуємо звертатися до Відділення.

    Консультації та роз'яснення можна отримати за телефоном: 77-62-77 або безпосередньо у відділенні НСПП в Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. П’ятницька 39, 1, к. 909.

     

    ******************************************************

    Червоно-чорний мак став символом пам'яті загиблих у Другій світовій

    "В полях фламандських квітне мак Поміж хрестів - скорботний знак

    По нас; а жайвір серед хмар

    Нам шле свій спів - останній дар,

    Ледь чутний тут крізь грім атак.

    Бо ми, полеглі в цих полях,

    Ми, що кохали, нині - прах,

    Жили - і прийняли удар

    В полях фламандських.

    Ідіть у бій, забувши страх,

    Нам світоч випав з рук, відтак -

    Вам підіймати цей тягар!

    Якщо загасне віри жар -

    Наш сон розвіється, як мак,

    В полях фламандських..."

    (переклад Оксани Самари)

    Цей вірш канадського військового лікаря Джона Мак-Крея, написаний далекого 1915 року, у розпал Першої світової війни, знають ледве не в усьому світі. Саме цей вірш породив один із найважливіших символів у сучасній західній цивілізації - образ маку, в якому сконцентрована пам'ять за жертвами усіх збройних конфліктів ХХ століття.

    Хрести із червоними маками, встановлені на паркані неподалік лондонського Тауера в рамках акції пам'яті про загиблих у Першій світовій війні

    У вересні 2014 року в рамках заходів, приурочених до річниці завершення Другої світової війни, з'явився абсолютно новий, до того часу практично невідомий українцям образ червоного маку. Натомість в Європі та США цей символ використовують уже дуже давно. Український варіант не є простим копіюванням західного символу. Харківський дизайнер Сергій Мішакін стилізував його так, що графічне зображення стало своєрідною алюзією: з одного боку воно уособлює квітку маку, з іншого - кривавий слід від кулі.

    Український символ маку і медалі на лацкані ветерана під час заходів із відзначення 70-ї річниці завершення Другої світової війни (фото - УНІАН)

    Символ - це більше, ніж просто знак, який позначає певне поняття. Це передусім прив'язка до системи координат, до спадкоємності. Якщо червоний мак зрозуміють і визнають українці, ми матимемо добру нагоду переосмислити місце України у війнах ХХ століття, передусім у Другій світовій війні.

    А ще ми нарешті відійдемо від терміну "Велика вітчизняна війна", який прив'язує нас до радянської імперії, якої давно не існує, хоч як би декому із сильних світу цього не хотілося визнавати цей доконаний факт.

    В українській міфології мак має дуже багато значень. Це символ сонця, безкінечності буття й життєвої скороминущості, пишної краси, волі, гордості, сну, отрути, оберегу від нечистої сили, а також хлопця-козака, крові, смерті. Ця квітка часто згадується в українських народних піснях та думах, особливо козацької доби. У відомій пісні “Ой, ти, Морозенку, славний козаче”, мак згадується поруч зі смертю козака: “…Обступили Морозенка турецькії війська. По тім боці запорожці покопали шанці; Ой, впіймали Морозенка у неділю вранці. Ой, недаром ранесенько той мак розпускався, – Ой, уже наш Морозенко в неволю попався…” Образ маку нерідко символізує козака, що героїчно загинув, боронячи Україну.

    З народної творчості мак у такому символічному значенні перейшов у художню літературу. В Івана Франка: “Гей, Січ іде, красен мак цвіте! Кому прикре наше діло, Нам воно святе”. Легенду про мак обробив і Михайло Стельмах у творі “У долині мак цвіте”: “…Ординці воїна скришили, на землю впало тіло біле і, наче зерно, проросло, а влітку маком зацвіло…” Одна із героїнь роману Олеся Гончара "Прапороносці" гине в долині червоних маків.

    Пам'ятник Батьківщини-матері на Співочому полі в Києві також прикрасили червоними маками (фото - УНІАН)

    Помаранчево-чорна георгіївська стрічка від початку була символом відзнаки військової доблесті у російській імперії, згодом Сталін її зробив Гвардійською стрічкою, але знову ж таки цей символ передусім означав похвалу воїну, а не пам'ять за загиблим. І тільки 2005 року російська влада повернула з небуття старий імперський символ, додавши до нього гасло "Я пам'ятаю, я пишаюся".

    Тепер простий математичний підрахунок. Георгіївська стрічка - 10 років існує як нав'язаний згори символ пам'яті, а значить нібито миру, і 240 років - як символ війни. Червоно-чорний мак - тільки пам'ять, ціле ХХ століття пам'яті за загиблими на полях не тільки Фландрії, про яку згадується у вірші - а всього світу. Ну і, звісно, "червоне - то любов, а чорне - то журба", кольори крові і землі українцям добре знайомі. Ми пам'ятаємо, яким страшним лихом для українців була Друга світова війна. Пам'ятаємо, що агресора зупинили спільними зусиллями Об'єднані Нації. Пам'ятаємо: той, хто захищає свою землю, завжди перемагає. Ця пам'ять робить нас сильнішими. Вона – запорука того, що в майбутньому подібна трагедія не повториться.

     

    **********************************

    Про проведення Дня охорони праці у 2016 році

    Щорічно, починаючи з 2002 року, понад 50 країн світу за ініціативою конфедерації вільних профспілок трудящих, яку підтримала Міжнародна організація праці відзначають Всесвітній день охорони праці.

    З метою привернення уваги суспільства, органів державної влади, суб’єктів господарювання, громадських організацій до питань охорони праці, запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням, вшанування пам’яті осіб, які загинули на виробництві, указом Президента України від 18 серпня 2006 року № 685/2006 «Про День охорони праці» у нашій державі також було встановлено День охорони праці, який відзначається щорічно 28 квітня – у Всесвітній день охорони праці.

    У 2016 році Всесвітній день охорони праці за рекомендацією МОП відзначатиметься під девізом „Стрес на робочому місці: колективний виклик”.

    Одним з індикаторів розвитку суспільства є стан здоров’я населення, зокрема працюючого. За станом здоров’я окремої людини стоїть якість трудових ресурсів держави, продуктивність праці та обсяг валового внутрішнього продукту.

    Психосоціальні ризики та стрес на робочому місці є одними з найскладніших питань у сфері охорони праці та здоров’я, актуальність яких загальновизнана для всіх країн, професій та працівників. Стрес – фізична та емоційна реакція організму, яка виникає тоді, коли посадові обов’язки не відповідають здібностям, ресурсам і потребам працівника. Стрес на робочому місці не є виключно негативним явищем, проте надмірності (сильний, тривалий, регулярний) неприпустимі.

    За офіційними даними EU-OSHA близько половини працівників у ЄС працюють в умовах стресу, а зростання кількості порушень, пов’язаних зі стресом на робочому місці, зумовлено поширенням гнучких і нестабільних форм зайнятості (72 % загальної кількості респондентів), надмірним навантаженням працівників (66 %), а також такими явищами, як моральне та фізичне насилля (59 %).

    Результати досліджень, проведених в Європі та інших розвинених країнах, засвідчили, що стрес на робочому місці є причиною від 50 % до 60 % усіх втрачених робочих днів. Питання психо-емоційного стану, у тому числі стресових ситуацій на виробництві стало предметом розгляду 34 Міжнародного конгресу з питань безпечної життєдіяльності та виробничої медицини, який проходив 27 - 30 жовтня 2015 року у м. Дюссельдорф (Німеччина).

    У тривалій перспективі стрес на робочому місці може призвести до виникнення безсоння, емоційного занепокоєння, мігрені, хронічної втоми, депресії, алергії, захворювань опорно-рухового апарату, гіпертонії, виразкової хвороби шлунку, захворювань серцево-судинної системи, серцевого нападу, нещасного випадку та навіть самогубства.

    Усі зазначені наслідки стресу на робочому місці негативно впливають на діловий імідж та конкурентоспроможність підприємства, а в грошовому еквіваленті призводять до значних фінансових втрат.

    Протягом останніх років в Україні спостерігається тенденція до зниження виробничого травматизму. Так, за даними Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, у 2015 році порівняно з 2014 роком кількість нещасних випадків на виробництві зменшилась на 8,1 % (з 4999 до 4592), з них зі смертельним наслідком – на 6,3% (з 384 до 360). При цьому тривалий час зберігається ситуація, коли серед причин настання нещасних випадків друге місце посідають психофізіологічні причини (близько 23 % загальної кількості), до яких і належить стрес на робочому місці. Сьогодні українські працівники підпадають під дію стресу частіше через скорочення можливостей для отримання бажаної роботи, страх її втратити, суттєве зниження фінансової стабільності тощо.

    У сучасних економічних, політичних і соціальних умовах, що склалися в Україні, важливо під час планування своєї господарської діяльноcті враховувати наслідки стресів, від яких страждають працівники, отриманих на робочому місці та за межами підприємства.

    Захистити і зміцнити здоров’я, добробут і продуктивність як всього колективу, так і кожного окремого працівника неможливо без розуміння природи стресу і механізмів його впливу на людей та підприємство, а також без добре спланованої програми, яка пом’якшить його згубні наслідки і, що більш важливо, попередить їх.

    Робоче місце одночасно є значним осередком психосоціальних ризиків і ідеальним місцем для їх усунення.

    Вчасне розпізнання залежності стану працівника від стресу, який він отримав, може зберегти його життя або як мінімум здоров’я.

    Стрес – це виклик не лише працівнику, але й усім, хто причетний до колективної праці. Управління стресом має стати основним пріоритетом як для роботодавців, так і для самих працівників.

    Усвідомлюючи важливість порушеного питання, тривалу перспективу його вирішення, Організаційний комітет звертається до органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, керівників і працівників підприємств, установ та організацій із закликом звернути увагу на необхідність проведення конкретних профілактичних заходів, спрямованих на запобігання стресів та їх потенційним наслідкам на робочому місці.

    ************************************

    Як не стати жертвою ДТП

    В 2015 році в області сталося 610 ДТП, внаслідок яких загинуло 1380 осіб та 733 отримали травми. В І-му кварталі 2016 року зареєстровано 123 ДТП, в яких 30 осіб загинуло та 148 осіб отримали травми.

    Серед причин аварійності є низька дисципліна учасників дорожнього руху.

    Для захисту власного життя жителям міст/селищ потрібно виробити в собі безумовні рефлекси пішохідної дисципліни, такі як:

    – очікуючи на перехід вулиці, не треба стояти на самому узбіччі тротуару, а коли чекаєте на прибуття громадського транспорту – скраю зупинки;

    – не можна переходити вулицю на червоне світло незалежно від того, рухаються на дорозі транспорт чи ні;

    – на дорогу з тротуару можна тільки зійти, а не вибігти;

    – на вулиці будь-який вид транспорту може заслонити інший, що рухається із великою швидкістю;

    – ходити можна тільки по тротуару, а якщо його немає, то йти в напрямку руху, тоді не тільки водій побачить вас, але і ви його;

    – переходячи вулицю, спершу треба подивитися ліворуч, посеред дороги – праворуч;

    – на дорозі відстань залежить від швидкості, тому треба навчитися розраховувати відстань до автомобіля, коли до транспорту ще далеко, а не коли близько.;

    – діти повинні знати головні правила для пішоходів;

    – дітям без батьків вулицю краще переходити разом із групою пішоходів.

    ДТП стаються також і на подвір’ях. Дитина про це повинна дізнатися від батьків. Варто пройтися разом з малечею по всій території, де вони гуляють, і чітко позначити місця для ігор. Для тих, хто став свідком чи учасником ДТП є кілька обов’язкових правил:

    – ні в якому разі не можна залишати потерпілого без допомоги: втеча з місця події водія, що здійснив ДТП, а також ухилення від огляду транспортного засобу може бути покараним позбавленням права на водіння чи, за рішенням суду, притягненим до кримінальної відповідальності;

    – треба негайно повідомити про подію в ДАІ (не обов’язково, якщо під час аварії немає жертв, а у водіїв – взаємних претензій);

    – максимально зберігати всі сліди події (якщо не можна організувати об’їзд, водії зобов’язані складати схему розташування всіх предметів і слідів на дорозі, підписати схему у свідків – із адресами і телефонами, і тільки тоді можна прибирати машину з дороги).

    Ставши свідком наїзду чи аварії під час якої водій утік, необхідно запам’ятати і відразу записати номер, марку, колір чи будь-які прикмети автомобіля та водія. Надавши допомогу потерпілим, передати до ДАІ.

    В системі особистої безпеки найпростіший спосіб допомоги є найнадійнішими. Щоб не стати жертвою ДТП будьте обережними і обізнаними.

    Викладач НМЦ ЦЗ та БЖД Чернігівської області, Дмитро Мірошник

     

    ******************************************

     

     

     

    Задля збереження соціальної стабільності на Чернігівщині

    Відділення Національної служби посередництва і примирення відповідно до Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», в процесі виконання визначених завдань, значну увагу приділяє моніторингу стану соціально-трудових відносин на підприємствах, в установах, організаціях області з метою вжиття заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), акцій протесту (в т.ч. страйків).

    Враховуючи висновки прогнозних даних на перше півріччя поточного року викликає занепокоєння, на даний час, соціальне становище в трудових колективах закладів освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального господарства,

    Домінуючим фактором дестабілізації стану соціально-трудових відносин, безпосередньою причиною можливого виникнення розбіжностей залишається заборгованість із виплати заробітної плати через порушення ст.115 КЗпП України, ст.24 Закону України «Про оплату праці» ст.10 Закону України «Про колективні договори і угоди», ст.57 Закону України «Про освіту».

    У зв’язку із зазначеним, відділення НСПП пропонує об’єднати зусилля місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, контролюючих органів, профспілок та роботодавців з метою забезпечення виконання завдань Уряду України, спрямованих на реалізацію державної та регіональної політики по ліквідації боргів із заробітної плати та соціального захисту працюючих.

    У разі виникнення проблемних питань в трудових колективах підприємств, установ, організацій області через порушення чинного законодавства про працю або колективних договорів (угод), відділення НСПП рекомендує завчасно звертатися за сприянням для оперативного здійснення заходів щодо локалізації конфліктних ситуацій та поліпшення стану соціально-трудових відносин.

    Адреса відділення НСПП:

    14000, м. Чернігів, вул. П’ятницька, 39, кімната 909,

    телефони: 67-52-98, 77-62-77

    Е-mail: dspp_chernigiv@ukr.net

    тематична сторінка відділення НСПП на web-сайті Чернігівської облдержадміністрації (www.cg.gov.ua).

    Відмінність страйку від інших акцій соціального протесту

    Страйк як соціальне явище є однією із форм проявів акції протесту, якому притаманні певні критерії, що відрізняють його від інших протестних акцій соціального характеру. Слід зазначити, що в деяких нормативних актах України згадується таке формулювання як «акція протесту», але жоден з них не наводить дефініцію даного терміну.

    З огляду на це, спробуємо дати визначення поняттю «акція протесту». Акція протесту – це, як правило, масовий, публічний захід громадян або окремої категорії громадян, який проводиться з метою привернення уваги суб’єктів влади, громадськості, роботодавців до неврегульованих проблем в різних сферах життя суспільства і супроводжується гаслами, застосуванням в деяких випадках наочних засобів (плакатів, символіки), аудіо та відео обладнання.

    Акції протесту протікають у різних її формах. Акція протесту може бути у вигляді мітингу, демонстрації, страйку, вуличного походу, марш- походу, зборів, пікетування, голодування тощо.

    Серед різноманіття форм акції протесту особливе місце займає страйк, який має свою юридичну природу, свої притаманні особливості.

    Відмінність страйку від інших акцій протесту (мітингів, демонстрацій, походів, пікетів, зборів, голодування тощо) полягає у наступному.

    По-перше, страйк може бути застосований лише працюючими, тобто фізичними особами, які знаходяться у трудових відносинах із юридичною особою або фізичною особою-підприємцем на умовах трудового договору. Інші акції протесту можуть бути застосовані не тільки працюючими, але й іншими категоріями громадян (пенсіонерами, студентами, безробітними тощо).

    По-друге, проведення страйку регламентовано у Законі України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)». Проведення мітингів, демонстрацій, зборів, вуличних походів регламентується Указом Президії Верховної ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР» від 28 липня 1988 р. № 9306-XI. в тій частині, що не суперечать законодавчим актам України.

    По-третє, страйк проводиться виключно у робочий час, тобто у час, коли працівники, відповідно до законодавства, умов колективного договору і трудового договору з підпорядкуванням правилам внутрішнього трудового розпорядку зобов’язані виконувати свої трудові обов’язки. Інші акції протесту зазвичай проходять у неробочий час (наприклад, у перерві на обід чи у вихідні, неробочі або святкові дні), але існують випадки, коли протестні акції працюючих - мітинги, пікети, збори відбуваються одночасно із страйком, і це цілком дозволяється законодавством - частина дев’ята статті 19 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» (за умов відсутності обмежень в реалізації даного права судом відповідно до закону).

    На останнє: страйк – це засіб тиску на роботодавця для того, щоб він задовольнив вимоги працівників. Спектральна дія інших акцій протесту може бути спрямована не лише на роботодавця (роботодавців), а, зокрема, їх дія може бути розрахована на органи державної влади й органи місцевого самоврядування.

    Безумовно, страйк значно відрізняється від інших акцій протесту, але поряд з відмінностями, є і схожі риси страйку з іншими акціями протесту. Так, страйк, як і всі інші акції протесту виникає на тлі неврегульованих розбіжностей і носить, як правило, масовий, публічний характер, привертаючи увагу громадськості та ЗМІ. Проаналізувавши характерні особливості страйку, які дозволяють відокремити його від інших акцій протесту соціального характеру, можна дійти простого висновку, що будь-який страйк є акцію протесту, але не будь-яка акція протесту є страйком.

    Відділення Національної служби посередництва і примирення в Чернігівській області

    ****************************************

    Як діяти, якщо ви вирішили оголосити страйк

    Хронічна невиплата заробітної плати, порушення умов колективних договорів призводить до виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та страйків.

    Страйк в українському законодавстві розглядається як вища форма розвитку колективного трудового спору, і до початку страйку обов'язково необхідно здійснити систему заходів по вирішенню колективного трудового спору (конфлікту), спрямованих на здійснення взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективного трудового спору (конфлікту).

    Відповідно до Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)»:

    1. Розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин повинні стосуватись:

    а) встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту;

    б) укладення чи зміни колективного договору, угоди;

    в) виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень;

    г) невиконання вимог законодавства про працю.

    2. Працівники формують свої вимоги до роботодавця. Вимоги затверджуються на загальних зборах (конференції) трудового колективу або шляхом збору підписів. Вимоги оформляються відповідним протоколом та направляються керівнику підприємства. Одночасно із затвердженням вимог працівники повинні визначити орган, що буде представляти їхні інтереси на переговорах з роботодавцем та при проведенні примирних процедур.

    3. Роботодавець або уповноважений ним орган у триденний строк зобов'язаний відреагувати на вимоги працівників і повідомити їхньому представникові про результати розгляду висунутих вимог. Якщо питання про задоволення вимог працівників виходить за межі повноважень роботодавця, він протягом трьох днів повинен переадресувати отриманий документ у відповідну інстанцію управління, яка має право прийняття рішення по суті. Загальний строк розгляду вимог не повинен перевищувати тридцяти днів.

    4. Якщо роботодавець не відреагував протягом установленого часу, повністю або частково відмовив у задоволенні вимог, працівники можуть ухвалити рішення щодо вступу в колективний трудовий спір.

    5. Після ухвалення рішення щодо вступу в колективний трудовий спір представники найманих працівників зобов'язані в триденний строк письмово повідомити роботодавця, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування за місцем розташування підприємства та Національну службу посередництва і примирення про виникнення колективного трудового спору (конфлікту).

    6. Після реєстрації колективного трудового спору (конфлікту) в установленому законом порядку спір розглядається примирною комісією або трудовим арбітражем залежно від змісту висунутих вимог. Жодна із сторін колективного трудового спору (конфлікту) не може ухилятися від участі в примирних процедурах.

    Рішення про оголошення страйку на підприємстві, організації приймається за поданням виборного органу первинної профорганізації загальними зборами шляхом голосування. У поданні виборного органу первинної профорганізації викладаються вимоги найманих працівників, які були предметом колективного трудового спору (конфлікту), причини, через які примирні процедури не вирішили колективний трудовий спір (конфлікт), вказуються причини неможливості вирішення розбіжностей між сторонами, крім проведення страйку.

    Рішення приймається загальними зборами (конференцією) найманих працівників шляхом голосування й вважається прийнятим, якщо більшість найманих працівників або 2/3 делегатів конференції.

    Орган, що очолює страйк, зобов'язаний:

    – письмово попередити роботодавця не пізніше, ніж за 7 днів до початку страйку, а у випадку ухвалення рішення про страйк на безперервному діючому виробництві – за 15 днів.

    Страйки, оголошені без дотримання положень Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» можуть бути визнані судом незаконними. Особи, які є організаторами страйку, визнаного судом незаконним, притягаються до адміністративної та дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством.

    Відділення Національної служби посередництва і примирення в Чернігівській області

    Назад



    16 Червня 2017 11:08
    09 Червня 2017 11:56
    02 Червня 2017 09:27
    18 Травня 2017 08:36
    16 Травня 2017 09:56
    16 Травня 2017 09:47