back

Ганна Новосад ознайомилася з особливостями освітньої мережі Чернігівської області

12 лютого 2020

Міністр освіти і науки України Ганна Новосад під час робочої поїздки на Чернігівщину 10 лютого відвідала ряд навчальних закладів у північних районах області, ознайомилася з ходом реформування галузі.

Зокрема, в Авдіївській загальноосвітній школі Сосницької райради спільно з керівниками Управління освіти і науки Чернігівської ОДА, представниками місцевої влади обговорювалися моделі створення опорного закладу, який би в повній мірі відповідав сучасним вимогам і забезпечував якісний рівень освіти. У навчальних закладах Новгород-Сіверського району (Орлівському НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок», Стахорщинській та Грем'яцькій школах, Вороб'ївському та Чайкинському НВК та інших) акцент – на створенні перспективної оптимальної мережі шкіл. Це зумовлено складною демографічною ситуацією та вкрай низькою щільністю проживання населення у районі.

Також Міністр зустрілася з керівниками місцевих органів управління освітою області. До діалогу долучилися заступник голови Чернігівської ОДА Наталія Романова та начальник Управління освіти і науки Микола Конопацький. Мова йшла про перспективи розвитку освіти в Україні. Основна увага була приділена сільським школам, зокрема, перевагам опорних закладів, підтримці малокомплектних шкіл, матеріально-технічному забезпеченню закладів, організації підвозу дітей тощо.

— Формувати освітню політику, як і будь-яку іншу, без розуміння контексту на місцях, без спілкування з людьми — це, як мінімум, нерозумно і геть неефективно. Сидячи у міністерстві, точно не бачиш усіх нюансів, — сказала Міністр.

Ганна Новосад відзначила, що в області проводиться значна робота для забезпечення якості освіти учнів у сільській місцевості. Оптимізація розглядається, в першу чергу, як створення освітньої мережі, що забезпечить повноцінну освіту кожній дитині. При цьому вона зазначила: враховуючи низьку щільність населення у значній кількості районів області, в Міністерстві опрацюють питання щодо можливого введення коригуючих коефіцієнтів при фінансуванні освітньої галузі за рахунок коштів державної субвенції.

Довідково. На Чернігівщині функціонують 476 закладів загальної середньої освіти, із них 228 шкіл (47,9%) із низькою наповнюваністю (малокомплектні). Одним з основних способів моделювання мережі є створення опорних закладів та освітніх округів. На даний час в області функціонують 45 опорних закладів та 22 їхні філії.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації