Коропська РДА
      Анонси












       

       

       

      ДПІ інформує

      Назад

      ************************************

      Інформаційні статті 16-05-2018.doc

      Інформаційні статті 26-04-2018.doc

      Інформаційні статті 12,04,2018.doc

      Інформаційні статті 05 04.doc

      Інформаційні статті 26 03 (1).doc

      інформаційні статті 14 03.doc

      інформаційні статті 28. 02.2018.doc

      *****************

      До уваги неприбуткових установ та організацій !

               Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання, внесені станом на 01.01.2018  до Реєстру  неприбуткових установ та організацій , разом  із  звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  за 2017 рік  повинні подати річну фінансову звітність, яка  відповідно до п. 46.2  ст.46 Податкового кодексу України  є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та його  невід'ємною частиною.

              При цьому у таблицях «Наявність додатків» та «Наявність поданих до Звіту форм  фінансової  звітності» проставляється позначка «+».

                Пунктом 3 Закону України від 16.07.1999р.   № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для неприбуткових  організацій  встановлено  скорочену  за показниками фінансову  звітність у складі Балансу  та Звіту про фінансові результати.

      Крім того, звертаємо увагу, що  форми фінансової звітності  для бюджетних установ  затверджені наказом  Мінфіну від 29.11.2017 року   № 976 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі".

      Неподання до органу ДФС разом із звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  фінансової звітності, спричинить його  невизнання  як податкової декларації, що  тягне  за собою застосування  штрафних санкцій.

       

      ********************

       

       

      Графік проведення сеансів

      телефонного зв’язку «гаряча лінія»

      ГУ  ДФС  у  Чернігівській  області  у лютому 2018 року

       

      Дата  та час проведення сеансу

      Тема


      На запитання платників відповідає:
      Телефонувати за номером:
      14.02.2018

       


      з 11.00 до 12.00
      Про зміни в оподаткуванні податком на прибуток підприємств у 2018 році Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб
      Пищур

       Тамара Федорівна
      652-332
      21.02.2018
      з 11.00 до 12.00

      Щодо змін у застосуванні РРО та веденні касових операцій

      Начальник відділу фактичних перевірок, контролю та готівковими операціями

      Мотчаний Сергій Михайлович
      652-309
      652-357

      28.02.2018

      з 12.00 до 13.00

      Кампанія Декларування-2018. Обов’язок подання декларації та право на отримання податкової знижки.

      Начальник управління  податків і зборів з фізичних осіб

      Волкова Світлана Миколаївна

      652-985

       

       

       

       

      інформаційні статті 09.02. 2018

      ---------------------------------

      інформаційні статті 05.02. 2018

      ----------------------------------------------------

      інформаційні статті 29. 01.2018

      -----------------------------------------

       

      Оприлюднено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік

      З нового року в нарахуванні ЄСВ відбудуться зміни

       

      Суб’єкти господарювання мають право отримати акт звірки розрахунків за податками, зборами та ЄСВ

       

      Пунктом 1 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

      ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

      Згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

      При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).

      Отже, за письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

      З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі  ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135).

      ____________________________________

       

      До уваги платників податків!

       

      Державна фіскальна служба України повідомляє про набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 18.09.2017 № 776 «Про внесення Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – наказ 776), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.09.2017 за № 1204/31072.

      Основні зміни полягають в наступному:

      - платник податків має право подати Таблицю даних платника податків (далі – Таблиця) без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

      - до Таблиці подається пояснення платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податків;

      - інформація з Таблиці розглядається ДФС протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання;

      - інформація з Таблиці враховується автоматично системою Моніторингу, якщо така інформація подається сільгосптоваровиробниками, яких внесено до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та/або сільськогосподарськими підприємствами, що на 31.12.2016 застосовували спеціальний режим оподаткування згідно зі статтею 209 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на 31.12.2016) і мають власну чи орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га включно станом на 01.01.2017, що задекларована до 20.02.2017, і у яких за період з 01.01.2017 не було одночасної зміни засновника і керівника та в якій зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) груп товарів, визначених наказом 776.

      ДФС забезпечено приймання Таблиці за формою (J/F1312301) без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 

      Починаючи з 23.10.2017, Таблиці за формою (J/F1312302), подаються платниками податків з дотримання вимог наказу 776.

      Звертаємо увагу, що інформація з Таблиці враховуватиметься автоматично системою Моніторингу у разі, якщо Таблиця не міститиме коди послуг згідно з ДКПП або коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, відмінні від груп товарів, визначених наказом 776. 

       

      __________________________________

       

       

      Більше 900 фактів порушень митних правил викрили митники на Чернігівщині з початку року

       

      Співробітники Чернігівської митниці ДФС виявили та припинили 903 порушення митних правил на загальну суму понад 56 млн. грн. протягом десяти місяців поточного року.

      У митниці повідомили, що у порівнянні до відповідного періоду минулого року кількість справ про порушення митних правил збільшилась на 295, а вартість вилучених предметів - на 28,6 млн. гривень. Серед вилученого переважають промислові товари, сировина й матеріали – 50,4 млн. грн., транспортні засоби – 3,9 млн. грн. та валютні цінності  - 1,3 млн. гривень.

      За даний період співробітниками митниці виявлено 58 фактів незаконного переміщення через кордон наркотичних засобів та психотропних речовин, до правоохоронних органів направлено 21 повідомлення про протиправні діяння.

       

      _____________________________

       

      Премії та доплати, що нараховуються фізичній особі за минулі періоди, оподатковуються у місяці, в якому здійснені нарахування

       

      Начало формы

      Доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу заробітної плати платника податку і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

      Відповідно до пп.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей розділу IV ПКУ - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

      Згідно із п.2.2 р.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 №5 (далі – Інструкція), до фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

      До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (п.2.3 р.2 Інструкції).

      Заробітна плата, згідно пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст.14 ПКУ, відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування відповідно до пп.163.1.2 п.163.1 ст.163 ПКУ.

      Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ (пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ).

      Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (пп.1.6.2.п.1.6 р.1 Інструкції).

      Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 103.02).

      _________________________________

       

       

      У разі зміни податкової адреси юридична особа – платник єдиного податку третьої групи подає звітність за попереднім місцем податкової адреси

       

           Відповідно до п. 295.4 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сплата єдиного податку платниками третьої групи здійснюється за місцем податкової адреси.

           Податкова декларація подається платниками єдиного податку до контролюючого органу за місцем податкової адреси (п. 296.4 ст. 296 ПКУ).

           У разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси (п. 294.7 ст. 294 ПКУ).

           У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

           Водночас згідно з частиною восьмої ст. 45 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI зі змінами і доповненнями у разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

           Порядок переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік / зняття з обліку) регламентується нормами розд. X Порядку обліку платників податків і зборів (далі - Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
           Відповідно до п.10.13 Порядку у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:

      1) у такому випадку контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням одночасно із зняттям з обліку юридичної особи - платника податків за основним місцем обліку здійснює взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу;

      2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку)- з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

           У контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів (пункт 7.3 розд. VII Порядку).

           Враховуючи викладене, у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району юридичною особою – платником єдиного податку третьої групи, подання податкової декларації платника єдиного податку та сплата єдиного податку здійснюється за попереднім місцем податкової адреси (неосновним місцем обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 1 січня наступного року – за новою податковою адресою (основним місцем обліку).

      Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 108.01.04)

       

      ___________________________

      Понад 6 млрд. гривень податків надійшло до бюджетів усіх рівні від платників Чернігівщини протягом січня-жовтня поточного року

      У Головному управлінні ДФС області повідомили, що у січні-жовтні 2017 року до бюджетів усіх рівнів сплачено понад 6 млрд.грн. податків і зборів.

      Державний бюджет поповнився майже на 3 млрд.гривень. Відповідний період минулого року перевищено на 44 відсотки, або на 889 млн.гривень. А це три середньомісячні суми обсягів збору у поточному році. Зростання відбулось в основному за рахунок збільшення сплачених сум рентної плати за користування надрами (у 1,8 рази або майже на 288 млн.грн.), податку на додану вартість (у 1,5 рази або майже на 326 млн. грн.), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (у 1,4 рази або на 238 млн.грн.).

      До місцевих бюджетів усіх рівнів сплачено більше 3,2 млрд.гривень. Минулорічні надходження також перевищено майже на третину або на 782 млн.грн. за рахунок приросту сплати податку на доходи фізичних осіб (у 1,4 рази або на 607 млн.грн.), земельного податку (у 1,2 рази або на 102 млн. грн.), єдиного податку (у 1,4 рази або на 129 млн.грн.).

      Спостерігається стала тенденція формування доходної частини місцевих бюджетів від сплати податків організаціями та установами сфери державного управління, освіти та охорони здоров’я (майже 25 відс. всіх надходжень – 803 млн.грн.). Значний внесок забезпечують сільськогосподарські підприємства (більше 21 відс. доходів бюджетів – 684 млн.грн.), промислові підприємства (понад 15 відс. або 470 млн.грн.), а також підприємці і громадяни, що сплачують податок на майно (більше 14 відс. усіх сплачених до бюджетів податків – 461 млн.грн.). Підприємства торгівлі та громадського харчування сплатили 244 млн.грн. (7,6 відс. доходів місцевих бюджетів), лісогосподарські підприємства – 108 млн.грн. (3,3 відс.), будівельні організації – 47 млн.грн. (1,5 відсотків).

      Єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування сплачено понад 2,6 млрд.гривень. Рівень десяти місяців минулого року перевищено на 39 відс. або майже на 737 млн.гривень.

      ______________________________

      УВАГА! ГУ ДФС у Чернігівській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби

       

      Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує, що останнім часом збільшилась кількість випадків шахрайських дій, здійснених невідомими особами від імені керівництва ГУ ДФС.

      Зловмисники телефонують на мобільні і службові телефони посадовим особам підприємств, фізичним особам – підприємцям та вимагають неправомірну вигоду.

      Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.

      Тож, у разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати за номером : (0462) 668-522, а також особисто звертатися за адресою: Чернігів, вул. Реміснича, 11.

      Звертаємося до всіх з проханням максимально поширити дану інформацію, щоб не потрапити на «гачок» шахраїв!

      ____________________________

      Чернігівська митниця ДФС: 4,4 млрд. гривень перераховано до державного бюджету за 10 місяців

      За підсумками роботи у січні-жовтні Чернігівською митницею ДФС перераховано до держбюджету 4,4 млрд. гривень. Це на 510 млн. грн. більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

                У митниці повідомляють, що обсяг оподаткованого імпорту у січні-жовтні склав:

      • у вартісному виразі – 18,7 млрд. грн. або  707 млн. дол. США.;
      • у ваговому виразі  -  2 140 тис. тонн.

                У порівнянні з січнем-жовтнем 2016 року обсяг оподаткованого імпорту у вартісному виразі збільшився  на 16,5 відс. (+2,6 млрд. грн.). У дол. США оподаткований імпорт збільшився на 12,3 відс., у ваговому виразі - на 74 відсотки.          Сума платежів  з  оподаткованого імпорту  збільшилася  на  14,5 відсотків.

      Найбільші суми платежів були сплачені при митному оформленні мінеральних добрив, тютюнової сировини, кам’яного вугілля, пневматичних гумових шин, тютюну промислового виробництва та тракторів.

       

      _________________________

      Про надання органами ДФС області комплексу адміністративних, консультативних та  інформаційних послуг

      Протягом січня – жовтня 2017 року до органів ДФС від платників Чернігівської області надійшло майже 816 тис. звернень для отримання адміністративних, консультативних та  інформаційних послуг.

      Із загальної кількості адміністративних послуг – 63 відсотки (майже 515 тис.) надано через Центри обслуговування платників. За статистичними даними, найбільш популярною була послуга видачі картки платника податків. Нею скористалися понад 35 тис. осіб. На другому місці - видача відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків – більше 12 тис. послуг.

                Також, значну кількість було надано наступних послуг: надання витягу з реєстру платників єдиного податку  - 7 тис., реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 5,3 тис., реєстрація розрахункових книжок– 5 тис., реєстрація платника єдиного податку – 4,8 тис., видача ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 2,5 тис.,  видача ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами –  1,8 тисяч.

       

      ___________________________

       

       

      Про розгляд звернень громадян фіскальною службою області

      Впродовж січня-жовтня 2017 року до органів ДФС Чернігівської області від громадян надійшло 258 індивідуальних письмових звернень, 4 колективних від 24-ох громадян та 3 анонімні звернення.

      За результатами розгляду: надано роз'яснення на 99 звернень, вирішено позитивно – 141, не підлягали розгляду (анонімні) - 3, переслані за належністю – 2, на стадії розгляду перебуває 13 звернень.

      За ознакою надходження 254 первинних, 3 – дублетних та 1 – неодноразове звернення.

      У 231 зверненнях порушувались питання контрольно-перевірочної роботи, податків та зборів, 13 звернень - стосувалось діяльності центральних органів виконавчої влади, з питань праці та заробітної плати звернулись у 3 зверненнях та 2 звернення стосувалось соціального захисту.

      Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом фіскальної служби області проведено 58 особистих прийомів громадян. На особисті прийоми звернулось 39 підприємців, 7 - пенсіонерів, 3 – колишніх працівника органів ДФС,  2- безробітних та 7 – соціальний стан, яких не визначено .

      Під час особистих прийомів переважно  порушувались питання плати за землю, єдиного податку, єдиного соціального внеску, відмови в отриманні реєстраційного номера облікової картки платника податків, ухилення від сплати податків.

      Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.

       

      Набрали чинності зміни до критеріїв оцінки ступеня ризиків для зупинення реєстрації
      податкових накладних

      Наказом Міністерства фінансів України від 18.09.2017 №776 (далі – Наказ №776), що набрав чинності 13 жовтня 2017 року, внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Мінфіну від 13.06.2017р. №567.

      Зокрема, Наказом №776  передбачено наступне.

      Платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою (Таблиця даних платника податку)  щодо:

      - видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

      - кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

      - кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

      Таблиця подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

      Подана інформація із поясненням розглядається ДФС протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.

      Інформація з Таблиці враховується автоматично системою Моніторингу, якщо така інформація подається сільгосптоваровиробниками, яких внесено до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та/або сільськогосподарськими підприємствами, що на 31.12.2016 застосовували спеціальний режим оподаткування згідно зі статтею 209 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на 31.12.2016) і мають власну чи орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га включно станом на 01.01.2017, що задекларована до 20.02.2017, і у яких за період з 01.01.2017 не було одночасної зміни засновника і керівника та в якій зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) груп товарів, визначених Наказом №776.

       

      До уваги керівників  релігійних організацій області

       

      Головне управління  ДФС у Чернігівській  області  нагадує, що  01 січня 2018 року закінчується термін внесення  релігійних організацій  до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

      Зазначене  передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року №440 «Про затвердження  Порядку ведення  Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення  неприбуткових  підприємств, установ  та організацій  до Реєстру  та виключення  з Реєстру».

      Тому, з метою включення  до нового Реєстру  неприбуткових  установ  та організацій релігійні організації зобов’язані в термін до 01.01.2018 року привести свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового Кодексу України, провести державну реєстрацію змін  та  надати заяву за формою 1-РН  з копіями установчих документів контролюючому органу, на обліку  в якому вони знаходяться. 

      Релігійні організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 січня 2018 року.

       

      Про здійснення контролю за надходженням валютної виручки за експортними контрактами та своєчасність надходження товарів за імпортними контрактами

              Терміни розрахунків за експортно-імпортними операціями визначені статтями 1, 2 Закону України Закону України від 23.09.1994 року № 185-94-ВР „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” (зі змінами та доповненнями) та не перевищує 180 днів календарних днів з дати митного оформлення  продукції, що експортується, чи з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується.

             Але, сума валютної виручки та вартість товарів може бути зменшена у випадках та при умовах, які зазначені в Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціям, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року № 136, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 28 травня 1999 року за № 338/3631 із змінами та доповненнями.

           Відповідно до п. 1.9 розд. 1 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціям, cума валютної виручки або вартість товарів може бути зменшена, якщо протягом виконання зобов’язань за договором:
           а) відбувається перегляд ціни товарів у зв’язку з невідповідністю їх кількісних та/або якісних характеристик умовам договору – на суму недопоставлених та/або неякісних товарів.
           Рішення про таку невідповідність приймає Міжнародний комерційний арбітражний суд чи Морська арбітражна комісія при Торгово-промисловій палаті або інший орган (експертна організація тощо), уповноважений розглядати спори або засвідчувати таку невідповідність згідно з правилами чи звичаями країни розташування сторони договору або третьої країни відповідно до умов договору;

           б) відбувається перегляд ціни товарів унаслідок дій форс-мажорних обставин, що призвели до зміни кількісних та/або якісних характеристик товару, – на суму недопоставлених (недоотриманих) та/або неякісних товарів.

           Зміна ціни товару має бути підтверджена Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим органом (експертною організацією) згідно з правилами чи звичаями країни розташування сторони договору або третьої країни відповідно до умов договору;
           в) товари знищено, конфісковано, зіпсовано, украдено, загублено – на суму їх вартості (якщо право власності на товар відповідно до умов договору належить резиденту).
           Наявність таких обставин має бути підтверджена органами, уповноваженими здійснювати таке підтвердження згідно із законодавством країни, на території якої сталися такі події;

           г) відбуваються відповідним чином оформлені повернення експортеру продукції, відмова експортера від виконання робіт, надання транспортних, страхових послуг у повній сумі або частково – на суму вартості таких продукції, робіт, транспортних, страхових послуг;

           ґ) відбувається повернення сплачених імпортером коштів повністю або частково – на суму таких коштів; 

           д) здійснюється оподаткування виконаних резидентами для нерезидентів робіт (наданих транспортних, страхових послуг) за межами України – на суму сплачених податків. Здійснення оподаткування засвідчується письмовим поясненням резидента-експортера.
           Банк для цілей цього підпункту має право також вимагати в резидента підтвердження податкового органу країни нерезидента щодо сплати відповідної суми податків;
           е) відбувається оплата резидентом комісійних винагород, які утримали банки-нерезиденти, якщо оплата резидентом цих винагород передбачена експортними договорами, що передбачають поставку продукції, виконання робіт, надання транспортних, страхових послуг, та імпортними договорами і підтверджена відповідним банківським документом або підтверджена відповідним банківським документом (підтвердження не вимагається, якщо оплата комісійної винагороди передбачена договором і за кожним окремим платежем за цим договором не перевищує 50 євро, або еквівалент цієї суми в іншій іноземній валюті);
           є) відбувається оплата нерезидентом фізичній особі – резиденту, яка перебуває у відрядженні за кордоном з метою виконання зобов’язань за експортним договором резидента – суб’єкта підприємницької діяльності, що передбачає поставку продукції, виконання робіт, надання транспортних, страхових послуг, коштами в готівковій іноземній валюті на експлуатаційні витрати, пов’язані з обслуговуванням транспортного засобу, який належить резиденту – стороні договору (орендується, фрахтується ним) і використовується за кордоном з метою виконання зобов’язань останнього за цим договором, – на суму використаних коштів.

           Сума використаних коштів має бути підтверджена документами, які свідчать про отримання від нерезидента готівкової іноземної валюти на експлуатаційні витрати, пов’язані з обслуговуванням транспортного засобу резидента за кордоном, та про безпосереднє використання цих коштів на зазначені цілі.

       

      Новий Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій  набув чинності

       

      Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що 03.11.2017 (з дня офіційного опублікування, опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 №86) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2017 №811 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27.10.2017 за №1266/31134), яким затверджено Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій (далі – Порядок №811).

      Порядок №811 розроблено відповідно до п.п.192.1.5 п.192.1 ст.192 розділу І та п.52.6 ст.52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями. Порядок №811 визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій.

      Так, Порядком №811 обумовлено, що узагальнюючі податкові консультації  (далі – УПК) надаються:

      за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;

      у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

      У разі скасування судом наказу Міністерства фінансів України про затвердження узагальнюючої податкової консультації  буде надана нова податкова консультація з урахуванням висновків суду.

      Відповідно до Порядку №811 узагальнюючі податкові консультації затверджуються наказами Міністерства фінансів України і оприлюднюються на офіційному веб-сайті протягом 5 календарних днів з дня їх надання.

      Узагальнюючі податкові консультації  не є нормативно-правовими актами.

       

      Про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у ІІІ кварталі 2017 року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр

       

      Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно з пп. 252.11 - 252.15 ст. 252 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п. 252.16 ст. 252 Кодексу).

      У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі - облікова ставка).

      У ІII кварталі 2017 року діяла 1 (одна) облікова ставка:12,5 відс., затверджена рішеннями Правління Національного банку України від 25.05.2017 № 318-рш, від 06.07.2017 № 418-рш та від 03.08.2017 № 493-рш та 14.09.2017 № 593-рш відповідно.

      З метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки Національного банку України для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов'язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

       Тривалість дії облікової ставки: 12,5 відс. - 92 дні (01.07.2017 - 30.09.2017).

      З огляду на викладене Державна фіскальна служба України доводить до відома платників рентної плати, що для обчислення податкових зобов'язань з рентної плати середньозважена облікова ставка за ІII квартал 2017 року відповідає 12,5 відс.

      Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов'язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІII квартал 2017 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 37,5 відс. - трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки Національного банку України.

       

      Щодо змін в адмініструванні акцизного податку

      З метою належного адміністрування акцизного податку Державна фіскальна служба України листом від 23.10.2017 р. N 1528/99-99-15-03-03-17 поінформувала про приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а також до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року   № 1215 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання або ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану для використання як сировини для виробництва етилену».

      Відповідно до п. 226.12 ст. 226, пп. 229.2 та 229.3 ст. 229, ст. 41 Кодексу Міністерством фінансів України видано накази:

      - від 21.08.2017 № 708 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року № 50», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.09.2017 за № 1135/31003 (далі – наказ № 708);

      - від 21.08.2017 № 709 «Про затвердження форм Довідки про цільове використання легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану як сировини у виробництві етилену, Довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, та Журналу обліку погашення податкових векселів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.09.2017 за № 1134/31002 (далі – наказ            № 709).

      На сьогодні дія зазначених наказів поширена на такі групи підакцизних товарів, як скраплений газ, бутан і ізобутан, які ввозяться в Україну як сировина для виробництва етилену без сплати акцизного податку з оформленням податкового векселя. Одночасно у зазначених нормативно-правових актах приведена у відповідність до ст. 41 Кодексу назва центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

      Наказом № 708 внесено зміни до Порядку роботи податкових постів, установлених на підприємствах суб’єктів господарювання, які використовують легкі та важкі дистиляти за нульовою ставкою акцизного податку або ввезені на митну територію України без сплати акцизного податку для виробництва етилену та до заголовка і п. 1 наказу в частині розширення груп підакцизних товарів (скраплений газ, бутан і ізобутан), а також у тексті Порядку у всіх відмінках слова «органи ДФС» замінено словами «контролюючі органи», згідно зі ст. 41 Кодексу.

      Наказом № 709 визнано таким, що втратив чинність наказ Мінфіну     від 17.02.2012 № 196 та внесено зміни до форм Довідки про цільове використання легких та важких дистилятів як сировини у виробництві етилену, Довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію та Журналу обліку погашення податкових векселів.

      Відтепер у нових формах Довідки та Журналу, крім назви нафтопродуктів, які отримані або ввезені виробником етилену на митну територію України у межах квот, зазначається також їх код згідно з УКТ ЗЕД.

      Крім цього, уточнено визначення осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, та враховано, що номер паспорта громадянина України, який виготовлено у формі картки, містить дев’ять цифр і не містить серію.

      Дія виданих наказів поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які в межах квот отримують та/або ввозять в Україну нафтопродукти та використовують їх як сировину для виробництва етилену без сплати акцизного податку з оформленням податкового векселя, як гарантії її цільового використання.

      Звертаємо увагу, що виданими наказами не змінюються порядок  погашення податкових векселів, порядок підтвердження цільового використання сировини для виробництва етилену, порядок контролю за цільовим використанням нафтопродуктів, реалізованих за нульовою ставкою акцизного податку або ввезених на митну територію України без сплати акцизного податку, що використовуються виробниками етилену для виробництва етилену.

      Накази набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, тобто з 20.10.2017 (опубліковано 20.10.2017 в «Офіційний вісник України» № 82). 

      Починаючи з 20.10.2017 Довідка про цільове використання легких та важких дистилятів як сировини у виробництві етилену, Довідка про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, формуються та подаються відповідними суб’єктами господарювання до контролюючих органів за формами, затвердженими наказом       № 709.

       

      Платниками податків Чернігівщини сплачено майже 204 млн. грн. податку на прибуток

      Як повідомили в управлінні податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області платниками податків Чернігівщини протягом 10 місяців поточного року до державного бюджету сплачено майже 204 млн. грн. податку на прибуток. Це становить понад 7 відсотків в загальній сумі надходжень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження податку на прибуток зросли більш як на 18 млн.грн. або майже на  10 відсотків.

      Найбільші суми податку на прибуток сплатили: ТОВ "Племінне господарство "БРЕЧ", ПАТ "Асвіо Банк", ТОВ "ЧАЗ", Нафтогазовидобувне управління "Чернігівнафтогаз" ПАТ "Укрнафта", ПП "ТЕС-Чернігів".

      Станом на 01.11.2017 в області сплачують податок на прибуток  2269 суб’єктів господарювання.

       

      У жовтні за рахунок сплати податків та зборів бюджети поповнились

      на 750 мільйонів гривень

       

      Більше 750 млн.грн. податків сплачено платниками Чернігівщини у жовтні поточного  року. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли у півтора рази.

      До державного бюджету, зокрема, надійшло 347 млн.гривень. В порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається зростання сплачених сум більш як на 83 відсотки або на 158 млн.гривень. Це відбулось в основному за рахунок сплати рентної плати за користування надрами для видобування нафти, газу та газового конденсату (понад 93 млн.грн.), а також від збільшення податку на доходи фізичних осіб та військового збору (більше 24 млн.грн.), надходжень податку на додану вартість (майже 24 млн.грн.).

      Місцеві бюджети усіх рівнів поповнились майже на 403 млн.грн. податків та зборів. Фактичні надходження жовтня минулого року перевищено більш як на 34 відс. або на 103 млн.гривень. Здебільшого за рахунок зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб (66 млн.грн.), плати за землю (7 млн.грн.) та єдиного податку (26 млн.грн.).

      Як у попередніх місяцях, наповнення державного та місцевих бюджетів разом взятих в основному відбувається за рахунок сплати поточних зобов’язань. Понад 98 відсотків всіх надходжень сплачено платниками самостійно. Від контрольно-перевірочної роботи та стягнення податкового боргу надійшло майже 12 млн.гривень.

      Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Чернігівській області у жовтні сплачено 282 млн.гривень. Рівень відповідного місяця минулого року перевищено на 44 відс. або на 86 млн.гривень. Це зумовлено підвищенням рівня мінімальної заробітної плати, а також вжиттям заходів до боржників щодо розрахунків з бюджетом..

              

      За рахунок єдиного податку на підприємницьку діяльність бюджети Чернігівщини поповнились більш як  на 253 мільйони гривень

       

      В управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області повідомили, що станом на 1 листопада поточного року на обліку в органах ДФС області перебуває 26 355 фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування. Це складає майже 79 відсотків  від загальної  кількості  фізичних осіб – підприємців.

      Першу  групу використовують   – 6 609 осіб, ІІ – 12 185, ІІІ  –  7 561.

      У трудових відносинах з платниками єдиного податку перебувають 8 672 найманих працівників.

      Надходження єдиного податку від фізичних осіб за січень-жовтень поточного року складають понад 253,3 млн. грн., що більш як на 87 млн. грн. перевищує показник  відповідного періоду минулого року. Темп росту становить 53 відсотки.

       

      Фіскальна служба області і надалі проводитиме заходи щодо викриття фактів незаконної діяльності

       

                Нещодавно співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Чернігівській області спільно з прокуратурою області було  ліквідовано тіньову схему незаконного збагачення. Загальна сума легалізованих коштів становить більше 196 млн. гривень.

              Одним із організаторів і активних фігурантів угрупування був  мешканець Чернігова.   За даним фактом в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстровано кримінальне правопорушення за ч.3 ст. 209 КК України. Наразі тривають слідчі дії. 

              Немає сумніву, що порушники отримають заслужене покарання за злочин вчинений не лише перед державою, а й громадянами. Відтак, від прихованих сум очікуємо надходження до бюджету несплачених коштів.

              Вкотре звертаємося до платників податків області з проханням вести свій бізнес чесно та прозоро. В свою чергу запевняємо, що фіскальна служба області налаштована на взаємодію та партнерські стосунки з бізнесом, який сумлінно сплачує податки. Ми готові до вивчення та сприяння вирішенню проблемних питань, що виникають у суб’єктів господарювання.

              Головне управління ДФС у Чернігівській області і надалі буде проводити комплекс заходів щодо викриття фактів незаконної діяльності. Попередній аналіз баз даних, податкової звітності та  наявної інформації, дозволить нам на початковому етапі викривати  «ділків», які мають намір порушувати  чинне законодавство та не сплачувати податки.

       

       

      На Чернігівщині надходження  від сплати єдиного внеску

      склали  понад 2,6  мільярди  гривень

       

                За 10-ть місяців поточного року від платників області надійшло до бюджету більше 2,6 млрд. грн. єдиного внеску. Це перевищує минулорічні надходження більш як на 39 відсотків. Юридичними особами сплачено 2,3 млрд. гривень, або 89,4 відс. від загальної суми надходжень, підприємцями – 0,3 млрд.гривень.

               Найбільшу питому вагу надходжень єдиного внеску забезпечують платники, які перебувають на обліку в Чернігівській, Прилуцькій та Ніжинській ОДПІ.

      Зростання надходжень єдиного внеску у поточному році, порівняно з попереднім, зумовлене підвищенням соціальних стандартів, а саме розміру мінімальної зарплати, а також законодавчими змінами по єдиному внеску.

       

      Фіскальна служба області попереджає про можливі провокації!

      Головне управління ДФС у Чернігівській області попереджає про активізацію шахраїв, які, начебто від імені керівництва органів фіскальної служби Чернігівщини, телефонують та надсилають смс-повідомлення платникам податків, вимагаючи сплати коштів.

      Аферисти вдаються до вигадок  та різноманітних обіцянок «порішать» проблемні питання.  Інколи навіть залишають телефонний номер, нібито «для зворотнього зв’язку». 

      У відділі внутрішньої безпеки Територіальних органів ДФС у Чернігівській області повідомили, що останнім часом шахраї користувалися телефонним номером: (066) 412-60-75. Проте, це не єдиний номер, з якого телефонували зловмисники.

      Вкотре звертаємося до вас, шановні підприємці Чернігівщини. Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться, чи вже були такі телефонні дзвінки, то просимо негайно повідомляти  відділ внутрішньої безпеки за номером : (0462) 668-522.

       

      За рішенням суду порушник митного законодавства має сплатити

      понад 3 мільйони гривень штрафу

        Про цей резонансний факт повідомили у Чернігівській митниці ДФС. Митники констатують, що у поточному році значно збільшилась кількість виявлених порушень митних правил, пов’язаних з незаконним ввезенням та використанням на території України транспортних засобів, що зареєстровані в іноземних державах.  

       У даному випадку автомобіль «Mercedes-Benz» був ввезений на територію України з ухиленням від сплати митних платежів. Під час перетину кордону у пункті пропуску «Нові Яриловичі» громадянин пред’явив митникам паспорт громадянина Литовської Республіки. Це давало йому право, як нерезиденту,  ввезти автомобіль, що перебував на обліку в іноземній державі, без сплати митних платежів у митному режимі «тимчасове ввезення» терміном до 1 року. 

      Проте, у ході проведення аналітично-пошукових заходів митники встановили, що цей же громадянин має громадянство та постійне місце проживання в Україні, тобто він є резидентом України. А це вже зовсім інші вимоги. Резидентам також дозволено ввозити автомобілі у режимі тимчасового ввезення під зобов’язання про їх зворотне вивезення, але основною вимогою при цьому є сплата всіх належних платежів: мита, ПДВ та акцизного податку.

      Отже, маніпуляції зі статусом «резидент» та «нерезидент» дозволили громадянину ввезти автомобіль на територію України з порушенням митного законодавства, але  митні платежі йому все ж таки доведеться сплатити. Санкції статті 485 Митного кодексу України «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів» передбачають накладення на порушника штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів. Згідно Постанови Чернігівської митниці ДФС громадянин притягнутий до адміністративної відповідальності та тепер повинен сплатити штраф в сумі 3 383 516 грн.

      Позицію митниці також підтримали суди першої та апеляційної інстанції.  

      Суб’єкти господарювання мають право отримати акт звірки розрахунків за податками, зборами та ЄСВ

      Пунктом 1 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

      ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

      Згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

      При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).

      Отже, за письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

      З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі  ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135).

       

      Митники нагадують, що

      Назад



       

      22 Травня 2018 12:58
      02 Квітня 2018 09:15
      30 Березня 2018 10:38
      19 Березня 2018 10:54
      06 Березня 2018 11:42
      05 Березня 2018 12:49
      23 Листопада 2017 10:05
      08 Листопада 2017 12:49